Bendis Topluluğu

12 Mart 2016 19:30

<clear1>

Nihan Atalay, Barok flüt

Jeanne Mathieu, Barok keman

Ciprian Campean, Barok çello

Paolo Corsi, Klavsen
.

.

Aydın Büke, Müzikolog

<clear1>

Program:

Marathon Bach II

  • Johann Sebastian Bach : Trio Sonate Sol Majör BWM 1038
    Largo - Vivace - Adagio - Presto
  • Johann Sebastian Bach : Flüt için Sonate Do Majör BWV 1033
    Andante - Allegro - Adagio - Menuet 1 - Menuet 2
  • Carl Philippe Emanuel Bach : Trio Sonat Wq 148
    Allegretto - Largo - Allegro

*** Ara***

  • Johann Sebastian Bach : keman ve klavsen için Sonat BWV 1023
    Prélude - Adagio ma non tanto - Allemande-Gigue
  • Carl Philippe Emanuel Bach : Trio Sonate re minor Wq 145
    Allegretto - Largo - Allegro

Nihan Atalay, Traverso

Nihan Atalay, müzik eğitimine 1992’de, Mimar Sinan Üniversitesinde Mükerrem Berk’in sınıfında yan flüt dersleriyle başladı.

Lise diplomasını aldıktan sonra Fransız hükümetinden sanat bursu kazanarak Lyon Devlet Konservatuvarına kaydoldu ve 2003’te José-Daniel Castellon’un sınıfından Müzik Eğitimi Diploması’nı aldı.

İsviçre’den de burs kazanan sanatçı, Lausanne Yüksek Müzik Konservatuvarına kabul edildi. 2005 yılında konser solisti ve pedagog diplomalarını birlikte aldı.
Yan flüt yüksek lisansını, Cenevre Yüksek Müzik Konservatuvarının Barok Müzik bölümü’nde tamamlarken, aynı zamanda Serge Saïtta’nın sınıfından çok iyi derece ile Post-Grade sertifikasını elde etti.

Nihan Atalay, Fondation Jean Tanner, Fondation Nicati de Luze, Cenevre Üniversite Mezunu Kadınlar Derneği ve kendisine aynı zamanda bir klasik flüt de hediye eden Cenevre Konservatuvarı Dostları ve Mezunları Derneğinden birçok ödül almıştır.
Bir yandan Cenevre Oda Orkestrası, diğer yandan Cenevre bölgesinin çeşitli barok müzik topluluklarıyla sahneye çıkmıştır.

Avrupa’da çok sayıda genç orkestralarına davet edilen sanatçı, 2005’te Luzern Festivali’nde Pierre Boulez yönetiminde çalmıştır.

Türkiye’de eski müzik aletlerini çalan ilk flütçü olan Nihan Atalay, burada verdiği konserlerin yanı sıra, master sınıfları da yönetmektedir.

Sanatçı, Eylül 2011’den bu yana, Basel’daki Schola Cantorum’da ünlü flütçü Marc Hantaï ile birlikte yan flüt çalışma şansını yakalamıştır.

Nihan Atalay bu yıldan itibaren Mimar Sinan ve Miam’da eğitim veriyor.

Jeanne Mathieu, keman

Jeanne Mahtieu, müzik eğitimi diplomasını Fransa’daki Pau Konservatuvarından alır, ayrıca 2002 yılında da bir gelişme ödülü kazanır. Ardından Lyon Konservatuvarına girerek, orada Nathalie Geoffray-Canavesio’nun derslerini izler. Jeanne Mahtieu, Roger Germser sınıfında yoğun bir oda müziği faaliyeti sürdürür; bu faaliyet onun, çok sayıda oda müziği grubuyla düzenli olarak sahneye çıkmasını sağlar. Ayrıca Fransız Gençler Orkestrası’na dahil olur ve Emmanuel Krivine yönetimindeki 2001 sezonunda yer alır.
Müzik faaliyetlerine paralel olarak, 2009’da Ecole Centrale de Lyon’dan mühendislik diplomasını alır. Trio 1923 adlı grubu bu okul bünyesinde kurar. Bu üçlü, 2005’te Sforzando Büyük Okul ve Üniversiteler arası Oda Müziği Yarışması’nda ödül alır.
2008’de Jeanne Cenevre Yüksek Müzik Okulu’na girer ve orada Tedi Papavrami’nin modern keman derslerini izler; 2013’te yorumlama alanında master diploması, 2015’te de, müzik pedagoji diploması alır. Buna paralel olarak Florence Malgoire sınıfında barok keman derslerine girer ve bu çerçevede Ton Koopman, Barthold Kuijken, Emmanuel Krivine, Léonardo Garcia Alarcon, Serge Saitta ve Guido Balestracci ile çalışma olanağı bulur.
2013’te, on beş telli çalgı müzisyeninden oluşup şefsiz çalan ve Avrupa sahnelerine çıkan ’’Camerata du Léman’’ adlı genç topluluğa katılır. Ayrıca, İsviçreli bir barok müzik topluluğu olan ’’Ensemble Baroque de Joux’’ ile düzenli olarak sahne almaktadır.

Ciprian Câmpean, Çello

1971 doğumlu olan Ciprian Câmpean, çello eğitimini Profesör Vasile Jucan ile Cluj (Romanya)’da bulunan Gheorghe Dima Müzik Akademisinde aldı.

Çeşitli viyolonsel ve oda müziği usta sınıflarına katılan sanatçı, Barok müziği tutkunu olması dolayısıyla, La Follia ve Transylvania Baroque Ensemble gruplarına üye oldu ve belirli markalarla birlikte, radyo ve televizyon için çeşitli kayıtlar yaptı.

Bir barok viyolonsel sanatçısı olarak, pek çok festivalde yer aldı; ’’Académie de Sable’’’da Mira Glodeanu, Bruno Cocset, James Munro, Frederick Haas’ın usta sınıflarına katıldı. 2012’de Cenevre Müzik Yüksek Okulunun Eski Müzik Merkezi’ne girerek, Bruno Cocset’in sınıfında uzmanlaşmış müzik mastırı yaptı ve 2014’te mezun oldu.

Ciprian Câmpean özellikle, Transilvanya barok repertuvarı topluluk müziğiyle ilgilenmektedir.

Paolo Corsi, Klavsen

1980’de doğan Paolo Corsi on üç yaşından itibaren klavsen ve eski müzik tutkunu olmuştur. Cenevre Müzik Yüksek Okulunda (Alfonso Fedi sınıfından) ’Çok İyi’ derecesi ile mezun olan sanatçı, ayrıca klavsende Christophe Rousset ’nin, fortepianoda ise, Pierre Goy’un öğrencisi olmuş, ardından Luigi Ferdinando Tagliavini, Liuwe Tamminga ve Bob van Asperen’in usta sınıflarına katılmıştır.

Klavsen sanatçısı olarak, 2004’te Ch. Rousset ’nin yönetiminde, 2008’de S. Saitta yönetiminde, Ambronay Avrupa Barok Akademisine katılmıştır.
Bu vesileyle Versailles Kraliyet Operası, Paris’teki Cité de la Musique Oditoryumu, Vichy Operası, San Sebastian’daki Kursaal Salonu... gibi ünlü konser salonlarında çalmış, radyo (Radio France Classique ) ve televizyon (Arte ve Mezzo) için kayıtlar yapmıştır.

W. Dongois, M. Bourgue, P. Amoyal, E. Cecchi Fedi, G. Balestracci, B. Cocset, V. Ghielmi, L. Pianca, M. Kiener… gibi, uluslararası üne sahip solistlerle ve Modo Antiquo, Camerata de Lausanne, L’Amoroso, Ensemble Baroque du Leman, Ensemble Fratres, Quatuor Terpsycordes... gibi saygın topluluklarla sahneye çıkmıştır.

2009’da ’’Le Harmoniche Sfere’’ topluluğunu kurmuştur. Klavsen, org ve fortepiano solisti veya ’’continuo’’ olarak düzenli olarak sahne almaktadır. Cenevre Müzik Yüksek Okulunda eşlikçi ve barok müzik koçu olarak, Cenevre ’deki Sainte-Trinité Kilisesinde de kadrolu org sanatçısı olarak çalışmaktadır.

Paolo Corsi hâlihazırda, 18. yy. başlarından 1830’lara uzanan döneme ait tarihî bir klavyeli müzik enstrümanları koleksiyonu oluşturmakla meşguldür. Eski dönem klavyelerini düzenli olarak kullanıyor olması yorumcu yaklaşımın temel bir yönünü temsil eder.