Emma Kirkby & Ingrid Seifert & İzmir Barok

3 Mart 2015 19:30

Biletler ( 25 TL tam,12 TL öğrenci) için: biletix.

Barok müzik

Solistler :

Emma Kirkby - Soprano
Ingrid Seifert - Barok Keman

İzmir Barok Topluluğu :

Linet Şaul - Soprano
Bülent Oral - Viola Da Gamba
Atilla Oral - Barok Flüt
Hakan Özaytekin - Barok Keman
Erica Fossi - Çembalo

Emma Kirkby, soprano :

Bu İngiliz soprano kendisini sadece eski müziklere adamıştır. ( Daily Telegraph’a göre, bu açıdan « henüz Verdi’den tek bir nota dahi söylememiş olan en büyük sopranodur. ») Sesinin tınısındaki özel berraklık, eski müzik sevenlerce iyi bilinmektedir. Tipik İngiliz olan tarzı, hafifletmeyi ön plana çıkartır ve ifadesini telkinde bulur.

Emma Kirkby, Elizabeth döneminden (1658) 2. George’a (1760) kadar uzanan İngiliz repertuvarını kendisine bir uzmanlık alanı yapmıştır. Dowland’ın Lute songs şarkılarıyla yaptığı kayıtları, klasikleri olarak özellikle belirtilmektedir.

Kendisi şöyle demektedir: « Metinleri gerçekten canlandıran ve onları seven parçaları söylemeye bayılıyorum ve özellikle Rönesansınkiler olmak üzere, şarkı olarak söylenmek üzere yazılan metinleri tercih ediyorum. »

Emma Kirkby, henüz müzisyen kariyeri yapmayı bile düşünmeden önce, Oxford’da İngiliz edebiyatı eğitimi almış, ardından birkaç yıl ders de vermiştir. Eski metinlerle aşinalığı bu dönemde gelişmiştir.

2000 yılında Emma Kirkby İngiliz İmparatorluğu Nişanı aldı. 2001 yılında yeni keşfedilen bir eser olan Gloria de Haendel’in dünyada ilk kaydını yapma görevi kendisine emanet edilmiş olup Hanford Nativity Play’in bir bölümü de özellikle kendisi için bestelenmiştir.

2007 yılında, BBC Müzik Dergisi, İngiliz eleştirmenler tarafından yapılan, yirminci yüzyılın en büyük yirmi sopranosunun sıralamasını yayınladı; Emma Kirkby’nin 10. sırada yer alması tartışmalara neden oldu. Çoğu İngiliz müziksever tarafından, antik müzik kraliçesi gibi görülse de, kendisi aslında pek çok lirik şarkıcıda bulunan güçlü bir sese sahip değildir. Buna karşın, her ne kadar barok müziğe özel olan o sesini başlatma sanatını gayet iyi geliştirmiş olsa da, eleştirmenler bazen kendisinin belli bir hacim eksikliği olduğunu söylemektedir.

Ingrid Seifert, barok keman:

Viyana Nikolaus Harnoncourt Concentus Musicus’da çaldıktan sonra, 1978 yılında Londra Barok Topluluğu’nun kuruluşuna iştirak etmiş olan Avusturyalı Kemanist Ingrid Seifert, 1661 yapımı Jacobus Stainer barok keman kullanmaktadır.

Izmir Barok Topluluğu:

Topluluğun en önemli özelliği, barok müziği devrin enstrümanları ve stiliyle seslendirmeleridir. 2011’de Nürnberg Frankofon Festivali’ne katılan topluluk, bu festivalde ilk olarak çeng, kanun gibi yerel sazları da ilave ettikleri Osmanlı İmparatorluğu topraklarında icra edilen Osmanlı müziği eserlerini bestelemiş Gulam Şadi, Ali Ufki, Kantemir, Itri, Gazi Giray Han, Tanburi Mustafa Çavuş gibi bestecilerin eserlerinden oluşan bir repertuvarı Avrupa müziğinin armoni esaslarına göre düzenleyip seslendirmişlerdir. Bu konserde ise barok müziğin kraliçesi Emma Kirkby ve Londra Barok Ensemble’ın kemancısı Ingrid Seitler’le birlikte dünya müziğinden örnekler verecekler.

Program:

  • J.B.Lully (1632-1687) : ’’Trios pour le Coucher du Roi’’

Symphony
Sarabande
Dans nos bois Silvandre s’ecrie
Menuet

  • J.B.Lully (1632-1687) : ’’Je languis nuit et jour’’
    (Le Bourgeois gentilhomme)
  • H.Purcell (1659-1695) : “Music For a While”
    (Orpheus Britannicus’)
  • H.Purcell (1659-1695) : “Love, thou art best of Humane Joys”
    (Orpheus Britannicus)
  • H.Purcell (1659-1695) : “O Let Me Weep”
    (The Fairy Queen)
  • J.H.Schmelzer (1623-1680) : ’’Duodena Selectarum Sonatarum’’
    Trio Sonata No:11

Allegro
Adagio
Allegro
Presto

  • A. Vivaldi (1678- 1741) : “Vedró con mio diletto”
    (Il Giustino)
  • A. Cesti (1623-1669) : “Giá son morto”
  • S. Rossi (1570-1630) : “Vorrei Scoprirti un di”
  • B. Strozzi (1619-1677) “Sete pur fastidioso”
  • C.Monteverdi (1567-1643) : "“Si dolce è il tormento’’
  • M. Greene (1696-1755): “Rapide,si volate”

İztanbul Kültür Üniversitesi işbirliği ile