NDS Halk Oyunları Ekibi Prag’da Easter Folklor Festivali’ne katıldı

« 12-16 Nisan tarihleri arasında NDS Halk Oyunları Ekibi olarak Easter Folklor Festival’ine katılmak üzere Çekya’nın başkenti Prag’a gittik. İki yıllık takımımızın ilk beraber yurt dışı gezisi olduğu için hepimiz çok heyecanlıydık.

12 Nisan Cuma akşamı uçakla Prag’a vardık ve otelimize yerleştik. Ertesi sabah erkenden kalkıp bu güzel şehr gezmeye başladık. Birçok savaşa rağmen tarihi mimarisini hiç kaybetmeyen şehir, hepimizi büyüledi. Gün içerisinde Prag Kalesi, Charles Köprüsü, Old Town Meydanı ve Astrolojik Saat Kulesi gibi tarihi yapıları gezdik. Akşam ise Çek mutfağının yöresel çok güzel bir yemeği olan “Gulaş”ı yiyerek ilk tam günümüzü sonlandırdık.

Pazar günü, sabahtan şehri biraz gezdikten sonra festivale katılmak için hazırlanmaya başladık. Her yıl Paskalya Bayramı zamanı Prag’ın en ünlü meydanlarından olan Old Town Meydanı’nda yapılan bu festivalde, Türkiye’den bizim takımımız dışında Bulgaristan, Ukrayna, Hırvatistan, İspanya, Yunanistan ve Slovakya gibi ülkelerden de takımlar bulunuyordu. Birçok turist ve yerli insanın oluşturduğu büyük kalabalığa karşı ülkemizi temsilen dans ediyor olmak bizim için unutulmaz bir deneyim ve gururdu. Sahnedeki gösterimizin ardından izleyici kalabalığın arasına karışarak oradaki turistlerle beraber dans edip eğlenceli dakikalar geçirdik. Günümüzü çok güzel bir Prag manzarasına sahip olan Petrin Kulesi’ne çıkarak bitirdik.

4. günümüzü trenle Prag’a bir saat uzaklıkta bulunan, UNESCO’nun Dünya Mirası Listesi şehri Kutna Hora’da geçirdik. Orada bulunan dünyanın tek İskelet Kilisesi olan Sedlec Kilisesi hepimizin ilgisini çok çekti daha sonrasında da bu güzel sakin şehri gezdik, hep beraber çok eğlendik.

5. yani son günümüzde Prag’ı bir kez daha turlayıp son alışverişlerimizi yaptıktan sonra İstanbul’a dönmek üzere havaalanına doğru yola çıktık. Bizlere unutulmaz anılar ve deneyimler yaşatan bu gezi hepimiz için çok güzel geçti. Bu gezide bize eşlik edip çok güzel geçmesine büyük katkı sağlayan hocalarımız Semra Duman ve Hüsnü Peker’e çok teşekkür ediyor, gelecek yıllarda da böyle festivallere katılmayı umuyoruz. »