NDS’de Cumhuriyetin 93. Yılını Kutlama Töreni

28 Ekim 2016’da okulumuzda yöneticilerimiz, öğrenci ve öğretmenlerimizle hep birlikte Gösteri Salonu’nda buluşarak Cumhuriyet’in 93. yılını gururla kutladık.

Okul Müdürü Yann de Lansalut ile Türk Müdür Başyardımcısı Suzan Sevgi kutlamanın giriş konuşmasını yaparken Cumhuriyetin temelleri ve gençliğin görevlerinin önemini anımsattılar.

Şehitler için bir dakikalık saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından 10B’den Sinan Can Gülan ve 10C’den Serra Atilla, tören komitesi üyeleri olan 10. Sınıf Edebiyat öğretmenleri Ulya Tabaklar, T. Gülhüma Savaş ve Cemil Ceylan’ın 10. ve bazı 9. sınıf öğrencileriyle birlikte hazırladıkları programın sunucuları olarak törendeki yerlerini aldılar.

Tören programında Tarih öğretmeni Berrak Ertosun Sözen önce bu özel günün anlam ve önemini anlattı, ardından 9C’den Defne Şenel piyanoda Santori Ethem Efendi’nin Şehnaz Longa, Ahmet Adnan Saygun’un İnci ve Mozart’ın Türk Marşı adlı eserlerini yorumladı.

10A’dan Şebnem Ferah ise gençlerin Cumhuriyet’le ilgili düşüncelerinden söz ettikten sonra 10C’den Damla Ural ve ona enstrümanlarıyla eşlik eden 11G’den Berke Kasar ve 10B’den Tibet Çağlar Atatürk’ün en sevdiği türkülerden biri olan “Bülbülüm Altın Kafeste”yi seslendirdiler.

10F’den İpek Ergül ile 10A’dan İdil Zorlu, Berke Kasar’ın udu eşliğinde Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın “Mustafa Kemal’in Kağnısı” adlı şiirini okudular. Ardından 9C’den Yasmin Hataylı piyanoya gelerek Atatürk’ün görüntüleri eşliğinde Çaykovski’nin valsini yorumladı.

Daha sonra öğrenciler hem arkadaşlarına, hem de aynı zamanda sokaktan geçenlere sorular sorarak gerçekleştirdikleri “Cumhuriyet nedir?” konulu bir video-röportaj gösterimini sunuldular.

Damla Ural’ın seslendirdiği, Berke Kasar ve Tibet Çağlar’ın ona enstrümanlarıyla eşlik ettiği yine Atatürk’ün sevdiği bir Muğla türküsü olan “Çökertme”yle programın sonuna gelindi.

Sunucu öğrencilerin programı hazırlayanlara teşekkürlerinden sonra Cumhuriyetimize sahip çıkmanın önemini vurgulamalarıyla tören sona erdi.