Pierre Gallon, klavsenci

9 Ocak 2020 19:30

Program
Joseph Haydn (1732 – 1809): « per il Cembalo Solo »

- Partita HobXVI:6 „Divertimento per il Cembalo Solo“:
*Allegro
*Minuet
*Adagio
*Finale. Allegro molto

 „Geistliches Lied“ HobXXVIa:17

 Sonata per Clavicembalo HobXVI:27 :
*Allegro con brio
*Menuetto
*Finale. Presto

 Andante Senfoni No. 81’den HobI:81

 Sonata per Cembalo „a Principe Niccolo Esterházy“ op.13 HobXVI:24
*Allegro
*Larghetto. Adagio
*Finale. Presto

 „Minna“ HobXXVIa:23

 Divertimento in A-Dur HobXVI:12 :
* Andante
* Menuet
* Finale. Allegro molto

 „Auf meines Vaters Grab“ HobXXVIa:24

 Capriccio HobXVII:1 „Acht Sauschneider müssen seyn“

Programda ara yoktur.

Pierre Gallon, klavsen

Pierre Gallon, her çeşit enstrümanla dolu bir evde, müzik icra edeceği sınırsız bir alanında büyür. On yaşında klavseni kendini en açık ifade aracı olarak benimser. Bibiane Lapointe ve Thierry Maeder, ona, Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris (Paris Ulusal Yüksek Müzik Konservatuvarı) ile Olivier Baumont ve Blandine Rannou tarafından yönetilen eski müzik derslerinin kapılarını açar. Buradan 2010 yılında iki birincilik ödülü ve en yüksek derecelerle mezun olur. Öğrenim yılları boyunca, Blandine Verlet, Elisabeth Joyé ve Pierre Hantaï ile karşılaşmaları, enstrümana olan yaklaşımını derinden şekillendiren estetik referanslar olur. Pierre Gallon için müzik her şeyden önce kolektif bir maceradır: kendisini bugün hâlâ Pygmalion (Raphaël Pichon), Le Poème Harmonique (Vincent Dumestre), Correspondances (Sébastien Daucé), Les Musiciens de Saint Julien (François Lazarevitch) veya le Caravansérail (Bertrand Cuiller) gibi meşhur gruplarda yer almaya sürükleyen bir macera… Pierre klavsene dair Rönesans’tan günümüze uzanan sınırsız bir solist repertuvarı keşfettiğinde, bu macera bir o kadar daha sürükleyici başka yollara açılır.
2014’te Pierre Attaingnant’a adanan ilk solo kaydı eleştirmenler tarafından oy birliğiyle kabul gördü. Pierre Gallon; La Roque d’Anthéron, Arques-la-Bataille Bach Akademisi, la Folle Journée de Nantes, Abbaye de l’Epau Festivali, Poznan Barok Festivali, Venedik Barok Müzik Merkezi veya bu kez Joseph Haydn’ın müziğini öne çıkardığı ikinci solo diskini kaydettiği Royaumont Manastırı gibi pek çok festivalde resital vermeye davet edilir. Son olarak da Louis Couperin ile Johann J. Froberger’nin Paris karşılaşmasını hayal eden yepyeni bir program kaleme alır (2019).
Pierre Gallon, klavyeli çalgılar çalan arkadaşlarıyla yeni deneyimler paylaşmayı sevmektedir. Bertrand Cuiller ile ikili klavsen çalmakta veya Yoann Moulin ve Freddy Eichelberger ile « klavsen topluluğunda » sahne almaktadır.